zaterdag 26 januari 2008

Hans Van Alphen wint gouden spike

Hans Van Alphen wordt een eerste keer gelauwerd. De voor het grote publiek nog steeds relatief onbekende tienkamper heeft een schitterend jaar achter de rug. Op de Universiade in Bangkok rondde hij als eerste Belg de kaap van 8.000 punten (8.047 om precies te zijn) en op het WK in Osaka werd hij knap elfde. Van Alphen volgt op de erelijst Kristof Beyens op. De kinesist kreeg 136 stemmen, bijna de helft meer dan Kristof Beyens (71), die tweede werd.

"Dit is mijn eerste Spike en al meteen de gouden! Een mooi erkenning is dat, zeker als je weet dat ik pas sinds september 2007 profatleet ben bij Bloso. Daarvoor combineerde ik mijn sport met mijn werk als kinesist, maar die combinatie was niet langer houdbaar" aldus Hans Van Alphen.
"Ik heb in 2007 een enorme stap voorwaarts gezet, van 7400 naar 8047 punten. Als ik daar dit jaar nog 200 à 300 punten bij kan doen, sluit ik aan bij de echte top. Op de Olympische Spelen van Peking kan ik me dan misschien wel bij de eerste tien scharen."

Voor het grote publiek onbekend, niet voor de lezers die hier regelmatig op bezoek komen.

Geen opmerkingen: