woensdag 19 september 2007

CIM

Wat las, keek en hoorde u in 2006? Het Cim (centrum voor informatie over de media) houdt het voor u, en vooral voor adverteerders grondig bij. Vorige vrijdag kregen we op De Vrije Pers het lijvige document onder ogen. Onze magazines Ché en P gaan er met rasse schreden op vooruit. Reden genoeg om in de keuken een paar flessen te laten knallen.

De drie best bekeken televisieprogramma’s: (allemaal op één)
Eurosong: 1.772.142
Witse: 1.699.765
De onvermijdelijke F.C. De Kampioenen: 1.551.860

Marktaandeel radio:
Radio 2: 31,15%
Q-Music: 17,38%
Donna: 15,82%
Radio 1: 7,42%
StuBru: 7,22%

Kranten:
Het Laatste Nieuws stijgt 3% tot 1.095.000
Het Nieuwsblad stagneert op 781.500
Het Volk verliest alweer, dit keer 9%
De Standaard verliest 6%
De Morgen wint er 4%
Grootste verliezer is de Tijd met 18%

Magazines:
Humo: -2%
Knack: +2%
Dag Allemaal: +3%
P-Magazine: +14%
Ché: +16%

Geen opmerkingen: