vrijdag 19 oktober 2007

Twee fluitjes op het veld

Beetje vreemd toch dat de streaker die onze Rode Duivels op het voetbalveld kwam vergezellen een wedstrijd koos waar nagenoeg niemand naar keek. Meer nog, er was nauwelijks volk in het stadion. Is het de streaker niet net om aandacht te doen? Of hebben we hier te maken met een naaktloper met drempelvrees. Dacht die kerel, nou hier is niet te veel volk, hier durf ik me wel eens laten gaan. Ik ben hier met een grote groep vrienden, dus ik ken toch bijna iedereen. Hup, daar ga ik.
In tal van kranten was vandaag het verhaal van de man te lezen. Die heeft heel wat spijt van zijn daad. Er hangt hem vijf jaar stadionverbod en een fikse boete boven het hoofd. Bovendien kon zijn vriendin –voor wie de stunt blijkbaar als een soort huwelijksaanzoek moest dienen- niet lachen met de stunt en blijkt allerminst opgezet. Ook de leerlingen van de hockeyclub waar de man lesgeeft, zijn niet meteen opgezet, tal van ouders hebben hun kinderen al uit de club gehaald.
Maar hoe geraakt zo iemand nu in hemelsnaam zo eenvoudig het veld op? Waarom blijft de kerel niet ergens met zijn ballen in de prikkeldraad hangen? Is er dan geen enkele steward die, voor de man het veld kan betreden, eens op zijn fluit gaat staan? Onderstaand filmpje verklaart één en ander.

Geen opmerkingen: